onsdag 15 september 2010

DT-presentation


Vem är då jag?

Linda heter jag och är 31 år (född 1979). Jag bor i Mönsterås (mittemellan Kalmar och Oskarshamn) med min make Björn och våra tre barn; Lilja 7 år, Lotus 5½ år och Lillebror 2½ år. Vår familj består också av två norska skogkatter; kattungar som röjer för fullt här hemma.

Vi bodde i Växjö mellan 2001 och 2008 men nu är vi alltså tillbaka på kusten. Citronlime kallar jag mig på forumen, har egentligen ingen bra förklaring till just det namnet mer än att jag skulle byta och vi hade citronlimesaft hemma, fniss.

Redan 2003 började jag intressera mig för scrapbooking, då jag var gravid med Lilja. Men det blev inget mer med det. 2005 gifte vi oss och då skulle jag göra ett bröllopsalbum tänkte jag, men det stannade vid tanken. Så under hösten 2006 började jag jobba på Tiimari och där lärde jag känna Anne och vi pratade mer och mer om det. Men jag sa att det var nog inget för mig ;)

Två månader tog det innan jag gjorde min första layout, hihi. Och sen dess är jag fast. Dvs jag har scrappat i 3½ år nu och det är tack vare Anne :)

Jag fastnade som sagt direkt för denna underbara hobby, och jag är duktig på att övertala andra att börja.

Jag har fortfarande inte hittat ”min” stil och det gör mig inget alls. Fast jag har ju några måsten; blommor, blommor och mer blommor…och så edge scraper, chalk, pins, 3D-lack, halvpärlor…Utan det känns det inte färdigt.

Det ska bli så roligt att få inspirera och dela med mig av det jag brinner för :) Förhoppningsvis smittar det av sig ;)

Min blogg: Citronlimes pyssel

1 kommentar:

  1. Grattis till DT-platsen Linda!!

    Pssst: en länk till webshoppen här i bloggen vore inte så dumt! ;-)

    SvaraRadera